Zmiana tradycyjnego biura obsługi klienta na eBOK to łatwy i niezawodny sposób na usprawnienie komunikacji, który dodatkowo generuje szereg oszczędności. Dedykowana platforma online pozwala przenieść wybrane obowiązki naszych pracowników na samych klientów. Ci zaś wiele spraw mogą załatwić znacznie szybciej. Na czym dokładnie polega obsługa klienta online, jak działa i dlaczego jeszcze warto się na nią zdecydować?
Czym jest elektroniczne biuro obsługi klienta?
EBOK, czyli elektroniczne biuro obsługi klienta, to system internetowy umożliwiający nam bezproblemowy kontakt z klientami. Dzięki temu, że komunikacja odbywa się za pośrednictwem jednej platformy, przebiega sprawniej, a wszystkie ustalenia stają się bardziej przejrzyste. Ale to nie wszystko, ponieważ taki serwis umożliwia także klientom samodzielną obsługę w zakresie szeregu spraw, odciążając w ten sposób naszych pracowników. Po zalogowaniu się do systemu, klienci zyskują bowiem dostęp do niezbędnej dokumentacji: faktur, rozliczeń czy rachunków. Mogą pobrać wystawione przez nas dokumenty, a nawet je opłacić. Są również w stanie sprawdzić statusy płatności oraz salda rozrachunków, a w razie konieczności skontaktować się z nami poprzez specjalny formularz, mając jednocześnie dostęp do całej historii przesyłanych wiadomości.
Obsługa klienta online i jej zalety
Wdrażając elektroniczne biuro obsługi klienta, zarówno my, jak i nasi klienci, zyskujemy mnóstwo korzyści. Obie strony mają możliwość stałego monitorowania przebiegu współpracy poprzez kontrolowanie statusów płatności, sald czy historii aktywności, a także nieograniczony dostęp do faktur, umów i pozostałych dokumentów. System pozwala na ich wyszukiwanie, przeglądanie i pobieranie. Do dyspozycji mamy również funkcję wysyłania powiadomień, przypominających o konieczności opłacenia rachunków. Tym samym możemy liczyć na spadek odsetka nieopłaconych terminowo faktur. Obsługa klienta online działa 24 godziny na dobę. Wystarczy urządzenie z dostępem do Internetu, by w dowolnej chwili móc zalogować się do platformy i mieć wgląd w całą niezbędną dokumentację.
eBOK dla firm – dlaczego warto?
Wiemy już, jaką wygodę eBOK zapewnia klientom, a jakie korzyści przyniesie naszej firmie?
- Natychmiastowy i właściwie nieograniczony dostęp do najważniejszych informacji o klientach.
- Cała dokumentacja i historia kontaktów z klientami zgromadzona w jednym miejscu.
- Bieżący podgląd danych finansowych: rozrachunków, faktur, zaległości itp.
- Mniejszy odsetek nieopłaconych terminowo faktur.
- Szybki i intuicyjny w obsłudze kanał do komunikacji z klientami.
- Przeniesienie zadań pracowników na klientów, którzy samodzielnie mogą załatwić szereg spraw.
- Ograniczenie zbędnej komunikacji telefonicznej i mailowej.
- Oszczędność czasu.
System do obsługi klienta online – jaki wybrać?
Na rynku znajdziemy kilku dostawców usług, którzy w swojej ofercie posiadają rozwiązania umożliwiające nam wdrożenie elektronicznego biura obsługi klienta w naszej firmie. Jednym z nich jest marka Paperless Lite, specjalizująca się w narzędziach dla firm usprawniających procesy biznesowe. W zakresie obsługi klientów online Paperless Lite proponuje nam aplikację eBOK Lite. To platforma, która dedykowana jest nie tylko dla dużych firm, lecz także dla małych i średnich przedsiębiorstw.
—
Artykuł sponsorowany